PDA

View Full Version : Werken in de game-industrie is lucratieve handel

Mindslayer
04-16-2008, 05:09 PM
Gemiddeld salaris in game-industrie bekend

The Game Developers Salary Survey is een recent onderzoek naar het inkomen van mensen die werkzaam zijn in de game-industrie in de Verenigde Staten.

Het onderzoek, in opdracht van The Game Developer, kreeg in februari en maart van 4860 mensen informatie over het inkomen binnen de game-industrie. Uit het onderzoek blijkt dat degene die in marketing- en managementposities werkzaam zijn het meest verdienen van de game-industrie, met een gemiddeld jaarsalaris van $101.848 (€64.186). Van de groep die echt games maken verdienen programmeurs het meest met een gemiddelde van $83.383 (€52.671).

Andere categorieën in het onderzoek waren productie (€49.753), audio (€46.399), animatie (€42.078) en kwaliteitsbeheer (€24.682). Het algemene gemiddelde in de game-industrie bedraagt $73.600 (€43.281).

source: www.nu.nl

masterninja
04-17-2008, 07:12 AM
Niet slecht maar ja als je het vergelijkt met de af en toe enorme druk om deadlines te halen en andere dingen zoals jewelleens hoort dat ze ervoor veel extra uren draaien.

Dan vind ik toch eigenlijk wel dat ze meer mogen verdienen maa ja het is natuurlijk iets waar je voor kiest en kan de kick wel begrijpen als je dan de eerste positieve reviews over de game waar je aan gewerkt hebt voor meer dan 1 of 2 jaar of langer mischien zelfs.

DuroNL
05-09-2008, 10:15 AM
Het lijkt mij allemaal erg zwaar werk, ik heb zelf ook niet een van de ligste banen maar het Game developers leven lijkt mij nog zwaarder.

maar goed de salarisen zijn er wel naar!