View Full Version : Opmerkelijke nieuwsberichtten.
masterninja
07-22-2007, 07:30 PM
Ja deze topic moeten we hier in ieder geval hebben....
Vrouw stalkt 112, politie neemt telefoon in beslag
Uitgegeven: 22 juli 2007 18:59
RILLAND - Een boze vrouw in het Zeeuwse Rilland (gemeente Reimerswaal) belde zaterdagavond zo vaak naar het alarmnummer 112, dat de politie langskwam om haar telefoon in beslag te nemen. Dat liet de politie zondag weten.
ANP
De politie was zaterdagmorgen al bij de vrouw langs geweest omdat zij geluidsoverlast veroorzaakte. De bewoonster van de woning aan de Bathseweg bleef, na een waarschuwing, doorgaan met het maken van lawaai.
Nadat weer een melding was binnengekomen, ging de politie langs. De vrouw kreeg een proces-verbaal en haar geluidsapparatuur werd in beslag genomen.
Vermoedelijk was de vrouw het niet eens met de gang van zaken. Die avond belde ze namelijk meerdere keren naar het alarmnummer omdat ze haar apparatuur terug wilde. Hierop kwam de politie weer langs en nam ook haar telefoon in beslag.
Ach ja je moet toch iets te stalken hebben....:p
DutchMike
07-23-2007, 02:08 AM
Deze is echt geweldig......wat een lutser die gast!!! :D
masterninja
07-23-2007, 10:04 AM
Deze is echt geweldig......wat een lutser die gast!!! :D
Haha die is echt grappig! :D
Mindslayer
07-26-2007, 08:33 AM
NS controleert personeel op alcoholgebruik
Uitgegeven: 26 juli 2007 09:11
UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen controleren hun personeel op het gebruik van alcohol. Aanleiding is het toenemende gebruik van alcohol in het algemeen. De NS wil nu onderzoeken hoe het op de werkvloer van het bedrijf is gesteld.
Dat heeft een woordvoerder van het spoorwegbedrijf donderdag gezegd naar aanleiding van een bericht in De Telegraaf.
De arbodienst van de NS voert de blaastesten bij het personeel uit. De resultaten worden vervolgens naar het bedrijf gestuurd.
Van sancties bij positieve uitslagen is volgens de woordvoerder geen sprake want de NS krijgt alleen de anonieme gegevens. Het bedrijf wil slechts weten of het alcoholgebruik van het personeel hoger of lager is dan het landelijk gemiddelde.
De centrale ondernemingsraad van de NS heeft met de testen ingestemd.
(c) ANP
Hey Mike! Ben benieuwd wat de resultaten zijn, ben jij niet representatief voor de hele groep? :D
masterninja
07-26-2007, 08:45 AM
Ja....Mike dat is balen voor je kan je die goldstrike met 10 biertjes niet meer drinken voor je naar je werk gaat.:p
DutchMike
08-02-2007, 05:14 AM
LOL...... in het handboek machinist staat de volgende regel;
Alcohol & Drugs: bij aanvang dienst bent U vrij hiervan.
en hoorde verleden week van de spoorwegpolitie dat je evenveel op mag hebben als bij het autorijden! *sluit de beertender weer aan* :D
Wat hiervan te denken;
Printers even ongezond als roken
Printers beschadigen de longen op dezelfde manier als sigarettenrook. Dit is de conclusie van een Australisch onderzoek.
In het onderzoek ging het om ministofdeeltjes die op de langere termijn gezondheidsproblemen kunnen veroorzaken. Printers zijn nog ongezonder als er een nieuwe cartidge in zit of als er afbeeldingen worden afgedrukt.
*gooit printer het raam uit en steekt er nog een op* :p
Mindslayer
08-20-2007, 09:41 PM
:eek:Penis dwerg vast in stofzuiger Uitgegeven: 20 augustus 2007 22:10
Laatst gewijzigd: 20 augustus 2007 22:11
EDINBURGH - Een Britse dwerg moest maandag in een ziekenhuis worden opgenomen nadat hij met extra sterke lijm een stofzuiger aan zijn penis had geplakt.
Daniel Blackner, bekend als Captain Dan the Demon Dwarf (kapitein Dan, de demonische dwerg) had tijdens een theaterfestival in Edinburgh moeten optreden met een stofzuiger die met een speciale constructie aan zijn geslachtsdeel was bevestigd. Die constructie ging echter vlak voor de voorstelling stuk. Blackner ging daarop met lijm aan de slag.
Op het podium bleek dat er een vaste verbinding was ontstaan. Het moment dat hij met een stofzuiger aan zijn penis bij de EHBO werd binnengebracht, was 'het pijnlijkste moment van mijn leven', aldus Captain Dan.
Ze maken die stofzuigers ook steeds kleiner tegenwoordig!!! :D
masterninja
10-16-2007, 10:59 PM
Basisbeurs studenten verdwijnt mogelijk
Uitgegeven: 16 oktober 2007 22:05
Laatst gewijzigd: 16 oktober 2007 23:18
DEN HAAG - De basisbeurs voor studenten verdwijnt wellicht om plaats te maken voor een lening. Dat is een van de bezuinigingsmogelijkheden waarmee minister Ronald Plasterk van Onderwijs geld probeert te vinden om de lerarensalarissen te verhogen.
ANP
Een andere variant is het laten stijgen van de collegegelden.
Plasterk praat woensdag met minister Wouter Bos van Financiën over zijn ideeën om de verhoging van de lerarensalarissen te financieren. Desgevraagd zei Plasterk dinsdag dat zijn departement een groot aantal manieren op een rijtje heeft gezet om geld vrij te maken.
Serieus
Voor het schrappen van de basisbeurs bestaan op dit moment geen serieuze plannen, aldus de minister.
Maar volgens betrokkenen wordt de maatregel wel degelijk bekeken. Daarbij zijn allerlei varianten denkbaar, zoals het gedeeltelijk schrappen van de basisbeurs.
Docenten
De commissie-Rinnooy Kan heeft Plasterk geadviseerd de lerarensalarissen flink te verhogen om te voorkomen dat er een tekort aan docenten ontstaat. Daarvoor is ruim 1 miljard euro nodig.
Plasterk moet het geld in zijn eigen begroting vinden. Het kabinet komt naar verwachting volgende maand met voorstellen.
ZIE OOK:
Niet zo zeer opmerklijk als wel heel pijnlijk zit nu al in over mijn rekeningen komende 2 maanden 235 euro lesgeld elke maand....
Is nogal veel geld voor me zeker aangezien mijn broertje,zusje en ik jarig zijn....zeker als ik verder wil gaan studeren zal als dit door gaat wel grote invloed op me hebben...
DutchMike
11-18-2007, 08:54 PM
Typisch gevalletje machinist door rood, had erg kunnen zijn deze! :eek:
masterninja
01-09-2008, 09:53 PM
Motto van het verhaal.....gewoon blijven zuipen! (http://www.nieuwnieuws.nl/archives/video/2008/01/bierdrinkers_leven_langer.html)
masterninja
04-21-2008, 10:20 PM
http://www.nu.nl/news/1536086/80/Een_miljoen_dollar_voor_ontwikkeling_%27in_vitro_v lees%27.html
Een miljoen dollar voor ontwikkeling 'in vitro vlees'
Uitgegeven: 21 april 2008 20:14
RIJSWIJK - Dierenrechtenorganisatie PETA looft 1 miljoen dollar uit voor de eerste wetenschapper die voor 2012 kipvlees kan produceren zonder daarvoor dieren te slachten.
ANP
Dat kan volgens de organisatie door dierlijke stamcellen in een drager te plaatsen en daar te laten groeien, de zogenoemde in-vitrotechniek. Dat maakte PETA woensdag bekend.
Stimulerend
Volgens de organisatie zitten wetenschappers op dit gebied zonder fondsen en kan de beloning van 1 miljoen dollar in het vooruitzicht stimulerend werken. "Er zijn al een aantal technologische stappen in de goede richting gezet, maar het zal nog jaren duren voor dit soort vlees op de markt zal komen."
Aan het winnen van de dollars zijn wel een aantal voorwaarden verbonden. Zo moet het vlees qua smaak en samenstelling niet te onderscheiden zijn van echt kipvlees.
Tien juryleden zullen de kip en het 'kweekvlees' vergelijken en bij een score van 80 of hoger, zal het bedrag uitgekeerd worden. Overigens moet het vlees dan wel tegen marktprijs op de markt kunnen komen en op grote schaal geproduceerd kunnen worden.
Alsjeblieft niet zeg ik ben dierenliefhebber hoor maar laat mijn vlees gewoon echt vlees zijn.
Als ik kip eet wil ik dat het van een echte kip komt....
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.